Rustig weekend en veel gereden - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu Rustig weekend en veel gereden - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu

Rustig weekend en veel gereden

Door: PattyBijlsmainZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Patty

15 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vrijdagochtend hebben we de dag doorgebracht bij de stallen. Charlotte zou ’s middags vertrekken samen met Traci, Nicola en Pippa richting Nelspruit. Daar gaan ze mee doen aan een eventing clinic met de paarden. Wat het exact inhoud is mij niet helemaal duidelijk maar het is vaak chaos en je gaat over rare dingen springen. Charlotte ging dus ’s ochtends inpakken en ik ben samen met Lieke en Karin op een korte trail geweest met onze paarden. Toen we terug kwamen heb ik Nicola en Pippa geholpen met het inladen van hun paarden en vervolgens geholpen bij Charlotte. Ook moesten we afscheid nemen van Anna, ze vertrekt namelijk zondag naar Engeland en komt pas eind Juli weer terug en dan zijn wij alweer terug in Nederland. Rond 12 uur vertrokken ze en wachte wij tot Glen ons kwam ophalen. We namen Scruffie, Nicola’s hond, mee naar bush-camp omdat ze hem zelf niet mee mocht nemen naar de clinic. Dus we hadden een oppas hondje, Scruffie kwam gezellig bij me op bed liggen terwijl ik CSI en Supernatural aan het kijken was. ’s Avonds hebben we pizza’s opgewarmd en lekker pizza gegeten met z’n drieen.

Zaterdag konden we uitslapen en heb ik de dag weer doorgebracht werkend in de keuken. Nja ik was van plan te werken maar uiteindelijk heb ik Supernatural gekeken, langer dan een uur met mam geskyped en foto’s van vogels gemaakt. In de middag kwamen Karin’s ouders bij ons aan, ze blijven hier gezellig voor een weekje om te kijken hoe ons leven hier is. ’s Avonds maakte Glen een braai en hebben we wat gekletst. Na een tijdje hoorde we opeens een raar geluid, we konden niet achterhalen welk dier het was tot we opeens heel luid BAHOE hoorde, Bavianen. Het was complete chaos bij ze, ze zitten hier 5/10 minuten rijden vandaan op de electriciteits palen en schijnbaar hadden ze wat gezien of werden ze aangevallen. Na een tijdje was het weer rustig en zijn we allemaal gaan slapen.

Zondag begonnen we de dag vroeg met een game drive om Karin’s ouders het gebied te laten zien. We hebben wat roofvogels, zebras, impalas, gnoes, jackhalzen, krokodillen en de struisvogel gezien. Eenmaal terug op bush-camp ben ik met Lieke in de keuken gaan werken, en deze keer heb ik ook echt aan me verslag gewerkt. Tussendoor kwamen er twee waterbokken langs, een mongoest en een hoop wrattenzwijnen en parelhoenders.’s Avonds heb ik met Lieke gekookt.

Maandag was weer een dag bij de stallen. Karin’s ouders en oma waren zo dapper om mee te gaan op een trail samen met Karin en Traci. Karin’s oma vond het niet heel prettig dat haar paard los liep dus Lieke besloot om Dave (oma’s paard) aan de hand vast te houden tijdens de trail). Charlotte en ik mochten samen op trail gaan zodat we ook wat konden draven en galloperen. Ik ging zoals altijd op Solar en Char kon van Traci wel QueQue nemen. Allebij hadden we al het gevoel dat we niet ver zouden komen met 2 paarden die als de dood zijn voor alles wat beweegt. En ja hoor, we waren de weg naar de stallen nog niet af of er vloog een vogel weg. QueQue (voorop) draaide als een gek om waardoor Char eraf viel, QueQue vloog vervolgens in rengalop terug naar de stallen en ik klampte me vast aan Solar die er als een gek achteraan ging. Gelukkig kreeg ik eenmaal bij de stallen de controle terug en Nicola zag QueQue voorbij komen en ging erachteraan. Charlotte had gelukkig niet veel last van de val, op wat blauwe plekken na. Ze heeft QueQue voor 15min in de kleine bak gereden en in de tussentijd heb ik Oil Rig opgezadeld die een stuk beter te vertrouwen is. Een 2e kans, en we hadden een geweldige trail. We waren amper het gebied in of een groep bavianen stak over. Na de 1ste dam kwamen we 4 zebras tegen en later nog heel veel waterbokken. Op de terugweg kwamen we nog vervet monkeys tegen en natuurlijk impalas en wrattenzwijnen. Eenmaal terug kregen de paarden lunch en konden we zelf ook aanschijven bij onze lunch. In de middag ging Karin met haar familie en Charlotte een stuk door het dorp lopen om de familie wat dingen te laten zien. Lieke ging Twin rijden en Traci wou graag dat QueQue nog gereden werd. Ik besloot om voor QueQue te gaan. En ja hoor, net zoals de ochtend draaide QueQue op de weg als een gek om en schoot terug naar de stallen. Gelukkig zag ik het aankomen en kon me vasthouden. Traci besloot om QueQue aan te pakken en ging er zelf op, het was even een gevecht maar eenmaal bij de grote arena luisterde QueQue prima. Terwijl Traci reed viel Lieke van Twin! De raarste val ooit, Twin stond haast stil, liet een scheet, schrok er zelf van en maakte zo’n rare bok dat Lieke van rechts naar links ging en ernaast belande. Nadat Traci wat rondjes had gereden was het aan mij de beurt en het ging prima. Traci liet ons alleen en de hel brak los bij QueQue. Zowat 5 minuten lang stond ze op d’r plek te bokken en te stijgeren. Terwijl ik niks anders deed dan me vasthouden! Lange teugels, geen benen eraan, en ze bleef maar doorgaan. Eindelijk stond ze stil, ik gaf een beetje benen en daar gingen we weer wat een rare pony. Gelukkig kwam ze na een tijdje bij en kon ik nog een stukje normaal rijden met haar. Nadat we de paarden binnen hadden gezet hebben we het gras weer opgeruimd en gingen we terug naar bush-camp. Lieke en ik hebben gekookt en het was een gezellige avond.

Dinsdags werd ik om half 5 waker door het geluid van een hyena die verweg liep te janken. Gelukkig viel ik daarna weer in slaap en om 7 uur ging de wekker. Weer vroeg naar de stallen voor een springles. De springles ging super, Solar weigerde geen enkele keer en we hebben uiteindelijk 90cm gesprongen. Na de springles ging ieder wat voor zichzelf doen. Karin was met haar ouders voor haar onderzoek bezig, Lieke ging Flick rijden, Traci ging Twin rijden, Char was hoofdstellen aan het schoonmaken en ik besloot QueQue nog een kans te geven. Ik ben begonnen in de kleine longeer arena bij de stallen om te kijken hoe ze was. Ze was erg rustig dus besloot ik naar Traci te gaan in de grote arena om te vragen of ik wat maar QQ mog springen. En wat een leuke springpony, het is erg raar omdat ik grote Solar gewend ben maar QQ is ook erg leuk om mee te springen.
’s Middags hebben we de laatste bomen geteld voor Charlotte’s onderzoek (YEEEEEY) en hadden we daarna gelukkig nog tijd om wat rond te rijden. We hebben 2 genets gezien, een hele grote uil, een kameleon, zebras, giraffe, impalas, een buffel en koedoes. Dus opzich een goeie rit.

Foto’s : fivemonthsinsouthafrica.tumblr.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Patty

Welkom op mijn blog over mijn reis naar Zuid-Afrika. Ik ga voor 5 maanden stage lopen bij African Dream Horse Safari en daar onderzoek doen bij zebra's en giraffe.

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 27471

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 11 Juli 2012

African Dream Horse Safari

Landen bezocht: