Zwemmen, wandelen en een verjaardag! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu Zwemmen, wandelen en een verjaardag! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu

Zwemmen, wandelen en een verjaardag!

Door: PattyBijlsmainZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Patty

18 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Woensdag ochtend gingen we zwemmen met de paarden, en Karin’s ouders wouden ook meedoen. Omdat de rustige beginners paarden op trail gingen was het moeilijk om goeie paarden voor Karin’s ouders te vinden, dus mog Karin’s moeder op Solar rijden. Ik zou eigenlijk op QueQue mee gaan maar Karin’s moeder vond het alleen net iets te eng om alleen naar de dam te rijden dus ben ik met haar mee gaan lopen om Solar in de gaten te houden. Bij de dam gingen de zadels eraf en moesten Karin’s ouders zonder zadel gaan rijden. Ik heb geprobeert Solar in het water te krijgen met Karin’s moeder maar heel ver wou hij helaas niet. Karin’s moeder besloot na een tijdje dat ik mog gaan zwemmen met Solar en dat wou ik natuurlijk heel graag. En bij mij ging Solar gelijk helemaal het water in, volgens Traci passen we heel goed bij elkaar. We hebben even lekker gezwommen en ik mog hem terug naar de stallen rijden zonder zadel. Na het afspoelen en Solar zijn lunch geven ging ik weer op QueQue rijden. Normaal rijd Tash altijd op QueQue maar zij is nu op vakantie en verder wil niemand op QueQue, of ze zijn te groot voor QueQue zoals Lieke en Charlotte. Omdat ik de vorige keren wel lol met haar had ging ik nu weer springen. Ze deed het erg goed, ze is net een raket als ze een hindernis ziet echt heel leuk.
In de middag zijn we naar bush-camp gegaan voor een game drive met Glen. Voordat we gingen had ik bij de winkel een pak koekjes gehaald en Charlotte wat flesjes bier. We besloten Glen een koekje te geven voor ieder gaaf dier die hij voor ons vond. We hadden dit eerder bij Francois gedaan en het werkte erg goed. We begonnen de game drive en zagen zo’n 45minuten niks.... maar dan ook niks, niet eens een impala! Glen bleef maar praten over dat hij een koekje wou en toen bij de steve’s pan aan kwamen liepen er impalas, maar omdat die niet echt bijzonder zijn vonden we dat geen koekje waard. Toen zag ik opeens twee gnoes onder de boom en Glen hield gelijk z’n hand op voor een koekje. We besloten hem een koekje en een biertje te geven op de hoop dat we toch nog wat meer gingen zien dan impalas en gnoes. Opeens trapte Glen op de rem en zagen we een grote kolonie reuzen mieren over de weg steken, ik weet de exacte naam van de mier niet meer maar ze waren erg groot en kunnen schijnbaar behoorlijk bijten. We hebben gewacht tot ze waren over gestoken en reden weer verder. We kwamen 1 baviaan tegen en zagen een jackhals. Glen vond ver, ver in de bosjes een stel koedoes. Hoe hij ze heeft gevonden is me een raadsel want ze stonden heel goed verscholen, dus weer een koekje. We zagen een paar gieren vliegen waarvan Glen dacht dat het Lappet-Faced Vultures waren die erg speciaal zijn. We kwamen verder nog een groep koedoes tegen bij de rivier en we hebben daar de zonsondergang gekeken en hoorde olifanten aan de andere kant. Toen we in het donker verder reden zagen we nog twee Cape Vultures in een boom een duiker en een honingdas! We hadden hier nog geen das gezien dus dat was echt heel gaaf. Terwijl ik foto’s aan het uploaden was wou ik de naam van de gieren die we zagen vliegen opzoeken, ik keek in mijn vogelboek en naar de foto’s en vond dat ze helemaal niet op Lappet-Faced Vultures leken. Wel leken ze op de White-Headed Vulture, ik liet ze aan Glen zien en ja hoor het was de White-Headed Vulture. Die is nog specialer omdat er nog maar 17 paren zijn in Afrika. Tijdens het avondeten hoorde we weer een hyena en zagen we een opeens een civet kat bij de drinkplaats, wou wat zijn die groot!

Donderdag ochtend liep ik rond 8 uur naar de keuken voor ontbijt, ik keek half slaperig naar de drinkplaats en zag een grote zebra staan drinken! Bam, in een keer was ik wakker. Achter hem stonden er nog twee in de bosjes en rechts achter liepen wat impalas. Zo mooi, de zebra heeft er even gestaan en liep toen rustig weg met de anderen. Een mooi begin van de dag, en het was Traci’s verjaardag ze werdt 45. We hadden voor haar samen met Glen, Anna en Jazzy een pandora armband met bedeltjes gekocht. Traci vond die van Charlotte namelijk helemaal geweldig en ze vertelde steeds dat ze ook zo’n armband wou. Dus ons cadeau stond snel vast.
Rond half 11 gingen we een wandeling maken omdat Karin’s oma van wandelen houd en graag hier een wandeling wou maken. We reden naar de landingsbaan en liepen vanaf daar naar de rivierbedding en daar langsop en terug naar de auto. De rivierbedding is ontstaan door de overstromingen van begin dit jaar, voorheen liep er een klein riviertje die amper zichtbaar was.De overstromingen hebben er een grote brede rivier van gemaakt en die is nu drooggevallen. Onderweg hebben we aardig wat botten gevonden en een schedel van een gnoe. We zagen impalas, een giraf met baby giraf in de rivierbedding, een koedoe slapend aan de kant, een giant eagle owl, en nog een aantal roofvogels.
Terug op bush-camp waren er een aantal vrienden van Glen en Traci en hebben we taart gegeten en cadeautjes gegeven. We hadden een aantal knuffels en iedere knuffel had een bedeltje om z’n arm, voet of staart. Toen ze eenmaal doorhad wat ze kreeg was ze dolgelukkig, ons cadeau was een groot succes :D. ’s Avonds zijn we met Shannon en Hannes op een night drive geweest. De vrienden van Traci hadden kleine kinderen mee dus we moesten hun bellen als we wat gaafs zagen omdat de kinderen de bush bij elkaar zouden schreeuwen opzoek naar dieren. We vonden een kudde buffels, een stekelvarken en impalas. Eenmaal terug gingen we met z’n allen eten en het was een erg gezellige avond.

Vrijdag vertrokken we om half 10 naar de stallen. We zouden een springles krijgen en konden ieder nog een ander paard rijden. Lieke ging in de arena wat dressuur rijden met Flick en ik ben mee gegaan om daar met QueQue te springen. Ze deed het weer super. Daarna gingen we met z’n alle springen en heb ik met m’n grote vriend Solar gesprongen die het ook weer eens super deed. Na het rijden ben ik met Lieke mee geweest om de huurauto op te halen voor het weekend. Morgen vertrekken we (Lieke, Karin, Char en ik) naar het kruger park voor 3 dagen. Er is een soort bijeekomst in bush-camp en die mensen moeten in onze bungalows overnachten. Dus wij moeten weg en hebben besloten om lekker door het kruger park te gaan rijden en daar te overnachten. Kan niet wachten! :D

Foto’s : http://fivemonthsinsouthafrica.tumblr.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Patty

Welkom op mijn blog over mijn reis naar Zuid-Afrika. Ik ga voor 5 maanden stage lopen bij African Dream Horse Safari en daar onderzoek doen bij zebra's en giraffe.

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 27457

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 11 Juli 2012

African Dream Horse Safari

Landen bezocht: