Een rustig weekend - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu Een rustig weekend - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu

Een rustig weekend

Door: PattyBijlsmainZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Patty

08 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vrijdag avond zijn we met z’n alle (Glen, Lieke, Char, Karin, Anna, Nicola, Jason en ik) uit eten geweest bij Sleepers (restaurant/bar). Een groepje studenten kwam ook en Cheynne kwam gezellig bij ons eten. Na het eten zijn we naar Safari gegaan voor een gezellige avond. Zoals de vorige keer kreeg ik aan het einde van de avond de autosleutels, deze keer voor Glens auto. Lucas onze nieuwe poort bewaker keek nogal verward toen hij Glens auto zag en mij als bestuurder, haha. Maar iedereen is veilig thuis gekomen.

Zaterdag konden we lekker uitslapen. Ik heb de hele dag gebievakeerd in de keuken met mijn laptop wachten op wat diertjes. Lieke, Char, Karin en Anna zijn naar het zwembad geweest waar het schijnbaar vol zat met schreeuwende kinderen dus ik ben erg blij dat ik lekker op bush-camp ben gebleven. Op zo’n 13 wrattenzwijnen en een niet zo wilde afrikaanse kat na was er niet veel te zien. Ik heb wel aardig wat aan m’n verslag kunnen doen dus het was toch een productieve dag. Rond 4 uur kwamen Glen en Jason om aan het avond eten te beginnen. Jason is een goede vriend van Glen die zo nu en dan wat dagen bij ons overnacht en vrijdag was hij niet in staat om helemaal naar zijn huis te rijden dus is hij met ons mee gegaan. Jason ging voor ons een thais gerecht maken. Tussendoor kwam er nog een waterbok en een duiker langs (eindelijk iets anders dan een wrattenzwijn). Tegen 6en ging Jason op de bank liggen, en niet veel later lag hij vast te slapen. Het eten duurde dus wat langer dan geplant maar het was erg lekker.

Zondag konden we weer uitslapen maar omdat ik zaterdags om 9 uur al in bed lag was ik ’s ochtend om 8 uur al weer wakker. Na het ontbijt heb ik m’n spullen weer gepakt en ben weer in de keuken gaan zitten, deze keer samen met Charlotte. Tijdens de lunch kwamen Glen en Jason gezellig langs en hebben we samen gegeten en wat gekletst. ’s Middags kwam er nog een impala en een waterbok drinken en om 4 uur besloten we een game drive te gaan doen. Glen besloote Bouncer en Blade meetenemen en ze zaten gezellig samen op de achterbank. We gingen naar snare dam om te kijken of het nijlpaard er was omdat hij laatst daar gezien was. Helaas geen nijlpaard maar wel een krokodil die erg dichtbij kwam. Daarna zijn we verder gereden en kwamen neushoorns tegen die richting steves dam gingen, toen we bij de dam kwamen kwam de grote kudde buffels eraan. We hebben toegekeken hoe de buffels wat dronken en zijn daarna weer verder gegaan. We kwamen twee ground hornbills tegen slapen in een boom en hebben kunnen genieten van een roze/oranje volle maan, echt heel mooi.
’s Avonds hebben we frietjes gemaakt die helaas niet al te best waren, maar mijn bord diepvries groeten was prima!

Maandag zijn we door Jason in de ochtend bij de stallen afgezet. We mochten zelf weten wat we gingen doen en besloten een buitenrit te maken met z’n vieren. We hebben de baby giraf gezien, wat impalas en heel veel wrattenzwijnen. Toen we terug kwamen gingen we zoals altijd de paarden afzadelen in de ruimtes naast de stallen. Bij iedere stal is aan de buitenkant met balken een ruimte gemaakt waar je kan op/afzadelen. Hier moeten de paarden ook doorheen als ze naar buiten of binnen gaan. Moeilijk uit te leggen. In ieder geval, ik wou Solar erin zetten toen ik opeens wat voor mijn voeten weg zag schieten, een slang. Zo snel als ik kon haalde ik Solar er weer uit en zag dat het een baby poff adder was die de stallen probeerde in te komen. Anna heeft met een plastic bak de slang gevangen zodat we veilig verder konden gaan. Na het afzadelen en afspoelen zijn we naar de winkels gegaan, wat dingen voor Karin’s onderzoek gedaan en ik heb nog wat foto’s gemaakt bij Solar in de wei (waar Tau en Oil Rig ook staan). Tegen 4 uur werden we door Glen weer opgehaald en gingen we terug naar bush-camp. ’s Avonds heb ik met Lieke babotie gekookt, schijnbaar een bekend afrikaanse gerecht. En het was nog erg goed gelukt ook :)

Dinsdag ochtend heeft Glen ons naar de stallen gebracht en zijn Lieke en ik de dag begonnen met een wandeling door het reservaat samen met Electra en Twin. Na de wandeling zijn we gaan springen met onze paarden. Solar was het eerste kwartier een etter en na een lange tijd rodeo, wat er volgens Karin erg grappig uitzag, heeft hij toch nog erg goed gesprongen.
’s Middags zijn we voor Charlotte’s onderzoek weer verder gegaan met bomentellen in het 4e gebied. Tellen, tellen, en nog meer tellen. Toen de zon onder begon te gaan gingen we al het tape van de bomen halen en de touwen oprollen. Er was nog 1 touw over en ik hielp Glen met het oprollen toen we opeens van links bomen hoorde breken. Het was even stil, en meer bomen gingen eraan. We gingen wat sneller verder met oprollen tot we rechts opeens het gegrom hoorde van een olifant. We hebben de zooi opgepakt en zijn in sneltrein tempo naar de auto gelopen waar de rest gelukkig al was. Binnen minuten was het donker en we konden de olifanten helaas niet meer vinden. Maar we waren net optijd klaar met alles! Charlotte heeft in ieder geval een gebied uitgezocht die de olifanten erg leuk vinden.
Op de terugweg kwamen we gnoes, zebras, jackhalzen en impalas tegen. Op de N1 (de hoofdweg waar de huizen aan liggen) kwamen we opeens een hoop omgevallen bomen tegen die er eerder op de dag nog niet lagen. De olifanten beginnen hier aardig hun ding te doen.
Traci is vanmiddag terug gekomen uit...... een plaats waar ze de wedstrijd met de kinderen hadden. Het is erg goed gegaan en ze is nu voor ons aan het koken.

Foto’s: http://fivemonthsinsouthafrica.tumblr.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Patty

Welkom op mijn blog over mijn reis naar Zuid-Afrika. Ik ga voor 5 maanden stage lopen bij African Dream Horse Safari en daar onderzoek doen bij zebra's en giraffe.

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27488

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 11 Juli 2012

African Dream Horse Safari

Landen bezocht: