Een tweede overnachting op de berg - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu Een tweede overnachting op de berg - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu

Een tweede overnachting op de berg

Door: PattyBijlsmainZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Patty

30 April 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vrijdag begon ik dag met ontbijd en bezoek van meneer de buffel. Normaal komt er ’s avonds met het avondeten een buffel langs om te drinken maar nu was hij (of een andere) er in de ochtend. We werden vroeg bij de stallen af gezet voor ‘ scary jump day’. Nicola had van papiermace een krokodil en een slang gemaakt voor bij de sprongen, echt geniaal. We hebben weer met een redelijk grote groep gesprongen en op de chaos af en toe na ging het goed. Tegen de middag werden we weer opgehaald. Traci’s broer en kinderen waren er om in het weekend Shannons en David’s (Traci’s broer) verjaardagen te vieren. Jammer genoeg voor hun begonnen ze hun vrijdag middag met bomen tellen. Onderweg kwamen we de struisvogel weer tegen maar verder is er niet veel gebeurd.

Zaterdag konden we uitslapen en gingen we rond 12en richting de bergen voor een overnachting op de top. Ik kwam er achter dat zowel Glen als Traci er nog nooit hadden overnacht, Glen was er zelfs nog nooit geweest! We hadden iedereen al het advies gegeven om lagen en lagen met kleding mee te nemen omdat het de vorige keer erg koud was. Dus daar ging ik met 3 vesten, 2 broeken, een dik vest, 3 paar sokken en 2 shirtjes. We kregen ook een slaapzak en 2 dekens van Traci dus dat moes toch goed komen. We vertrokken met drie auto’s, en ik zat achterin Glen’s auto met Karin, Lieke en Charlotte. En niet op de achterbank, maar achterin de bak. De heenweg was leuk, mooi uitzicht en veel koeien die spontaan op de weg staan. Onderweg naar de top kwamen we twee klipspringers tegen! Echt leuke beestjes. Eenmaal boven konden we weer genieten van een super mooi uitzicht en ben ik met Anna, Tash, Karin, Lieke en Charlotte weer een stukje wezen lopen naar de andere kant van de berg. We hebben met z’n allen genoten van de zonsondergang, gegeten, genoten van de sterren en uiteindelijk ons ingepakt voor de nacht. Toen we nog om het vuur zaten kwamen er opeens twee auto’s aan, iedereen schrok zich rot sinds we eigenlijk niet mogen overnachten op de berg. Maar gelukkig waren het en groepje mensen uit Nelspruit die nog even van het uitzicht wouden genieten. De kou viel behoorlijk mee vergeleken met onze eerste avond op de berg. En met alle lagen en dekens had ik het ook absoluut niet koud. Ik heb zowaar ook een paar uurtjes kunnen slapen.

Zondagochtend maakte Anna en ik iedereen wakker voor de zonsopgang en hebben we gezongen voor Shannon en David. Toen de zon eenmaal op was hebben we alles ingepakt om snel weer naar beneden te kunnen. ‘s Ochtends is er vaak nog niemand bij de gate dus komen ze er niet achter dat je er hebt overnacht. Deze keer was er wel iemand, maar hij liet ons gewoon eruit. Schijnbaar is het toch niet zo’n groot probleem dat je er overnacht. We zijn de naar picknickplek gereden die wat lager tussen de bergen ligt. De weg erheen was een ramp, zo veel hobbels dat we het amper uithielden achterin de auto. Eenmaal bij de picknickplek hebben mensen wat gezwommen, hebben we gegeten, en geluierd. Tegen 2en zijn we terug gegaan, weer over de meest vreselijke weg ooit. Ik ga er niet snel meer naar terug gewoon voor die weg. Zowel Shannon als Marieke waren wagenziek en ik denk dat wij vieren wel wat blauwe plekken gaan vinden in de ochtend. Terug op bush camp hebben we met z’n vieren pizza’s gemaakt in de keuken. De hele familie at samen in Traci’s huis dus we hadden het lekker rustig. Toen we bijna uitgegeten waren zag ik iets onder de bank vandaan komen. Mijn eerste reactie toen ik hem van bovenaf zag was een vliegend hert, zo’n grote kever met van die haken vooraan. Maar toen we nog eens goed keken en hem van de zijkant zagen bleek het een reuze schorpioen te zijn met een hele dikke staart! Met andere woorden, oppassen! Een ding die we leerden op de schorpioenen cursus was hoe dikker de staart hoe giftiger de schorpioen. En deze staart was ons even iets te dik. We hielden hem in de gaten met een zaklamp toen we alles opruimde en richting onze kamers gingen. En dat te bedenken dat Lieke en Anna hier op blote voeten rondlopen, je zal er maar in gaan staan. ’s Avonds zijn we nog met een groepje op een nacht game drive geweest, behalve een hoop impalas zagen we alleen nog een kont van een serval. Opzich leuk, maar ik zie liever z’n hoofd :)

Foto’s : http://fivemonthsinsouthafrica.tumblr.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Patty

Welkom op mijn blog over mijn reis naar Zuid-Afrika. Ik ga voor 5 maanden stage lopen bij African Dream Horse Safari en daar onderzoek doen bij zebra's en giraffe.

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 27494

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 11 Juli 2012

African Dream Horse Safari

Landen bezocht: