De laatste bomen en veel springen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu De laatste bomen en veel springen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Patty Bijlsma - WaarBenJij.nu

De laatste bomen en veel springen

Door: PattyBijlsmainZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Patty

17 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Donderdagochtend hebben we het laatste transect voor Charlotte’s onderzoek geteld. Het was het transect bij de huizen waar geen olifanten kunnen komen dus het tellen was snel gedaan. We hadden wel wat schade omdat twee dagen geleden drie jonge olifanten waren ingebroken in het gebied en wat tussen de huizen hadden rond gelopen. Omdat de telling nu toch echt was afgelopen had Charlotte een boom-tel-certificaat gemaakt voor ons allemaal. Echt heel leuk!
In de ochtend kreeg Glen te horen dat geen enkel huis (behalve wij) nog water had dus hij was bang dat de olifanten aan de gang waren geweest, maar gelukkig (of nja beter dan olifanten) moesten er alleen wat onderdelen van de pomp vervangen worden. We hadden hierdoor wel een stuk minder tijd voor de game drive. We gingen nog even opzoek naar poep en kwamen gelukkig snel giraffe en gnoes tegen. Helaas geen koedoes en buffels maar misschien dat Glen die later nog vind. Rond 11 uur waren we weer terug en hadden we rustig de tijd o bush-camp om wat aan verslagen te werken. ’s Middags heeft Glen ons naar de stallen gebracht. Ik heb met Solar wat gesprongen in de arena. We hebben sinds kort een huisje als sprong, van hout die ze ook bij de eventing clinic hadden gebruikt. Ik kon het niet laten en gelukkig vond Solar het niet eng en sprong erover! Traci was les aan het geven bij de kleine arena naast de stallen, vanaf daar kun je ongeveer in de grote arena kijken en toen ik over het huisje sprong hoorde ik heel haard ‘YEEEEY WELL DONE PATTY!’, haha. Tijdens het rijden kreeg ik ook te horen dat mijn broertje geslaagd was voor zijn vwo exame, whioeeee! :D
Na het rijden hebben we de standaard dingen als borstelen, gras ophalen en boodschappen gedaan. Glen had ’s avonds gekook en we hebben bij hem en Traci in het huis gegeten en wat tv gekeken.

Vrijdag heb ik weer aardig wat gereden. ’s Ochtends heb ik eerst bij Char en Karin foto’s gemaakt van hun met Barbossa en Jesse. Vervolgens zijn we met de grooms weer op trail geweest. Ik zou eigenlijk op Oil Rig gaan zodat Solar niet hoefde te lopen omdat we ’s middags nog gingen springen. Maar Amber en Montana gingen op het laatste moment ook mee en ben ik toch met Solar gegaan zodat hun op Oil Rig en Tau naast elkaar konden rijden. Geen probleem natuurlijk. Lekker rustig door de bush gesjokt en toen we terug kwamen zadel eraf en verder gegaan met springen. Met z’n 2en tegelijk gingen we in de kleine arena terwijl de rest buiten de arena wachte. We reden met 6 en dat werd erg druk en vooral met twee paarden (Solar en Bafana) die het nodig vinden om andere te trappen. We begonnen met een lage sprong en hij ging steeds een stukje hoger. Het was al een tijd geleden dat ik zand had gezien maar vandaag was toch weer de dag. Ik wou naar rechts na de sprong, Solar besloot voor links te kiezen, boem op me bibs in het zand. Maar niks aan de hand, we zijn vrolijk door gegaan :)
Na het springen hebben we opgeruimd en zijn we terug naar bush-camp gegaan. ’s Avonds zijn we uit eten geweest en naar Safari geweest. Voor de verandering heb ik iedereen weer eens naar huis gereden.

Zaterdag was het lekker uitslapen en vervolgens de rest van de dag in de keuken gezeten met Karin en Charlotte. Weer veel aan me verslag kunnen doen en waterbokken, wrattenzwijnen en een steenbok antilope voorbij zien komen. Zondag zag er vrijwel hetzelfde uit, lekker uitslapen en aan mijn verslag gewerkt. Tussendoor nog bezoek gehad van wrattenzwijnen en twee duikers. ’s Avonds met Charlotte gekookt en zo lekker vroeg naar bed.

Morgen gaan we naar kennissen van Traci die trails geven in een big 5 reservaat. Dus paardrijden tussen olifanten, neushoorns, buffels enz. Het reservaat waar wij rijden heeft geen big 5 dieren dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden.

Foto’s: http://fivemonthsinsouthafrica.tumblr.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Patty

Welkom op mijn blog over mijn reis naar Zuid-Afrika. Ik ga voor 5 maanden stage lopen bij African Dream Horse Safari en daar onderzoek doen bij zebra's en giraffe.

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 27484

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 11 Juli 2012

African Dream Horse Safari

Landen bezocht: